lillaspindeln.blogg.se

Mitt i livet

Ännu en härlig landethelg

Kategori: Allmänt

Det har varit underbart sommarväder nu i två veckor. Typiskt när man börjat jobba denna vecka. Men som tur är har helgerna också varit fina!
Fredagstrevligheterna började med en långlunch på stan med Sanna! Sen åkte jag och hämtade barn, handlade och packade det sista innan Erik kom hem. 
Vi gjorde det enkelt för oss och på vägen upp till landet köpte vi pizza med oss som vi mumsade ute på altanen. Sen kördes det lite åkgräsklippare

Och jag och Tove hade lite skönt altanhäng i kvällssolen.







Vi hoppade lite på plattor...

...och hade gräskrig...



När solen gick ner blev Viggo lite trött och började gossa med sina öron...

På lördagsmorgonen fick barnen var sin present, ett armbandsur. Tove för att hon ska börja lära sig klockan, Viggo för att han så gärna vill ha en med.



Sen åkte vi till hakatjärn och promenerade lite och plockade blåbär.



Sen skulle Erik på inskjutning och Viggo sova, så jag och Tove spelade Uno i skuggan av äppelträdet. Varm dag, +27 grader. Underbart!

När Erik kommit tillbaka och Viggo vaknat så åkte vi till Aron-olsaträsket. En riktigt mysig liten badplats. Där badade vi alla, jag tillochmed simmade. Två gånger!







Sen åkte vi tillbaka till landet för att börja fixa med middag. 
Viggo provade docksängen.

Jättegod enkel mat blev det. Grillade färska korvar av olika slag, coleslow, klyftpotatis och två färdigsåser. Mums!








Sen spelade vi "Rita och gissa", kul spel !

Efter önskemål blev hällakväll med lördagsgodis.



En tackar för dessa fina högsommardagar!
Kommentera inlägget här: