lillaspindeln.blogg.se

Mitt i livet

Ett brinnande intresse

Kategori: Allmänt

I fredags var jag och lilleman hemma, då dagis var stängt. Vi hämtade Tove tidigt på skolan och unnade oss glass i det jättevarma sköna vädret!



Sen gick småtrollen till mormor och morfar för att få ha fredagsmys och sova över!



Så med Erik på jakt och jag barnfri passade jag på att gå på after work med jobbet!

Dagen efter åkte jag, Viggo och morfar på brandkårens dag

Det fanns mycket spännande att titta på. Tove var mest intresserad av frågeslingan och att krama Flammy (maskoten) 



Viggo som numera är väldigt brandkårsintresserad tyckte det var roligast att köra bilarna och spruta med vattenslangen.



Stolt kille som fått en brandmanhatt efter att ha släckt eldar....

Morfar var mest glad över att få låna Viggos hatt....

...att han fick en ballong...


...och att få hänga med småtrollen så klart...



Så här galen ser man tydligen ut då man kör båt. På land.

Medan vi varit borta kom Erik hem.
Tove hann leka lite med kompis och sen vid middagstid, cyklade vi hem för mat på Umeå smakfestival! Väldigt trevligt, god mat och fint väder!



Viggo vill ha stekt palt...,
...Som Tove åt med pinnar...


Sen hittade de en halvdöd humla på marken och Tove tyckte "nu kallar vi på John"
På vägen hem stannade vi i en lekpark, en härlig kväll!!!







Som följd på dagens besök på brandkåren lägger nu Tove ut sådana här lappar var än jag tänder ljus....


Kommentera inlägget här: